Judith van der Pol

Branding & Development

hello@judithvanderpol.nl

06 429 32 114

01

Ambassadeurs

Hoewel Nederland echt niet slecht scoort op de meetlat welzijn & welvaart, moeten we toch acteren naar trends die langzaamaan om de hoek komen kijken. Vergrijzing, burn-outs & werkgeluk zijn dan ook thema’s waar de gemiddelde ondernemer zich niet mee bezig wíl houden maar gewoonweg móet. Je wilt een team wat zich betrokken voelt bij jouw organisatie, eigenaarschap voelt en het liefst niet al te vaak ziek thuis zit.

Tijdens haar onderzoek naar het arbeidsmarktperspectief in het Noorden (Zwolle en hoger) en hoe het gat tussen diploma en CV te verkleinen voor de communicatiebranche mocht Judith bij veel bedrijven achter de schermen kijken. Prachtig wat we in Nederland allemaal weten neer te zetten maar Judith was vooral ook verbaasd. Het viel haar op dat er zo weinig met diezelfde trots over de impact of over de producten werd verteld. Dat ze dit niet terugvond in de communicatie in het algemeen maar ook helemaal niet in de vacatureteksten of andere bedrijfsuitingen. In 2030 zien de verhoudingen werkende Nederlanders / jongeren / ouderen er heel anders uit, we moeten denken aan loopbaanbegeleiding, om- en bijscholing maar vooral ook een heldere ambitie en krachtige kernwaarden. Daarnaast is het werkveld nog nooit zo veranderlijk geweest als nu, hierop inspelen is niet heel moeilijk maar de traditionele aanpak zal niet meer werken.

Hier heeft niet iedere ondernemer altijd tijd voor. Soms ben je opzoek naar praktische handvatten, soms naar een structureler oplossing. Maar altijd met de ambitie goed te luisteren naar het huidige team, goed te kijken naar uw kernwaarden en zo op die manier een plan te creëren voor meer binding, minder verzuim en wie weet wel een vacature ingevuld. Voor we een traject aangaan stuur ik een intakeformulier op om alvast in kaart te kunnen brengen wat er ongeveer speelt. Gaan we deze telefonisch bespreken waarna we een plan maken hoe we de training bij het team gaan uitzetten. Denk bijvoorbeeld aan één lange adviesdag of opgeknipt in drie dagdelen. Tone-of-voice; is het voor praktisch opgeleiden (monteurs, vormgevers, verpleegsters) of is het voor theoretisch opgeleiden (project manager, beleidsmedewerker, accountant). Deze invulling komen

we samen op omdat dit gewoonweg niet te kopiëren is naar ieder team. Daarnaast zal de dag uit verschillende kleine workshops bestaan die samen het resultaat hebben waar jij naar opzoek bent.

Nieuwsgierig hoe ik dit voor jullie bedrijf zou doen?